Chat with us, powered by LiveChat Insolita - Vakantiehuis Italië | Wat is het verschil tussen de…

Insolita gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website beter te maken.
Ik ga akkoord

Waar ben je naar op zoek?

Met deze functionaliteit doorzoek je onze site op een bepaald trefwoord vb. de naam van een specifiek vakantiehuis.
sluiten
menu

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van een aantal vaak gestelde vragen. Heb je toch nog een specifieke vraag ? Aarzel niet om ons te contacteren.

Wat zijn jullie annuleringsvoorwaarden in het kader van Covid-19

Wij hebben onze annulerings-en boekingsvoorwaarden versoepeld in het kader van de Covid-19 pandemie. Indien er op het moment van uw afreis een negatief reisadvies zou zijn ( vanuit uw thuisland of vanuit Italië) is het steeds mogelijk om kosteloos te annuleren. Wij zorgen in dit geval voor een voucher of een verschuiving van het verblijf naar latere data. In een aantal gevallen zijn de eigenaars ook bereid tot terugbetaling, dit laatste moet specifiek afgesproken worden bij het boeken. Deze speciale voorwaarden gelden niet indien men niet wil reizen vanwege angst/zorgen. Zo lang er geen negatief reisadvies is gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden.

Ik wil een huis boeken - wat moet ik doen ?

Stuur ons het reserveringsformulier dat bij het vakantiehuis staat. Wij bevestigen dan binnen de 24u of de boeking kan doorgaan. Vervolgens maken wij een huurovereenkomst op.

Kan ik een optie nemen op een vakantiehuis ?

We kunnen je doorgaans een optie toekennen van 2 à 3 dagen om te bekijken of je het huis wil boeken. Deze optie is vrijblijvend. Stuur ons een mailtje op info@insolita.be of gebruik het contactformulier.

Kan ik het adres van het vakantiehuis ontvangen ?

Het adres van het vakantiehuis ontvang je na het betalen van het saldo. Wegens de privacywetgeving mogen wij geen adresgegevens prijsgeven vóór er geboekt is.

Hoe kan ik betalen ?

Betaling van het voorschot en van het saldo gebeurt d.m.v. overschrijving. Wij bezorgen je de gegevens in de huurovereenkomst.

Kan ik via jullie een verzekering afsluiten ?

Je reis kan in het water vallen nog voor je vertrekt of er kan zich tijdens de heenreis een probleem voordoen. Je kan via ons een reis-en/of annuleringsverzekering afsluiten bij Allianz Global Assistance, één van de grootste spelers in reisverzekeringen.

Wat is het verschil tussen de verzekeringsformules ?

Indien je onder de voorwaarden voor annulering valt, voorziet Allianz bij de “Annuleringsverzekering” de terugbetaling van de door jouw betaalde huur. Je bent verzekerd tot op het moment van aankomst, dus ook nog tijdens de heenreis. Wil je liever volledig beschermd zijn, zowel voor, tijdens als na de reis? Dan kan je opteren voor de “Top-Selectionverzekering” van Allianz. Het hele gezin geniet dan van de annuleringsverzekering, maar ook van bijstand voor personen en voertuigen, een reisgoedverzekering, een compensatiereis en kapitaalsuitkering bij reisongevallen. De “Exclusive Selection” biedt de meest complete dekking. Je geniet van alle dekking van de Top Selection met als voornaamste extra’s de dekking van voorafbestaande ziektes (zelfs indien de ziekte niet is gestabiliseerd), hogere reisgoed en bagageverzekering en de mogelijkheid om een persoon naar keuze gelijk te stellen aan een verwante van 2e graad

Kan ik een huis ook voor 10 dagen boeken ?

In juli en augustus kunnen we de woningen enkel per week of veelvoud verhuren. Voor de andere periodes gaan wij graag voor jou na of een bepaalde woning ook voor bijvoorbeeld 10 dagen kan gehuurd worden.
1